Tja, zo kun je je boekenkast ook ordenen...
Wat doe je als uitgever als je meer pagina's hebt dan nodig?
Digitale producten
In de reprise: vorige week werd het crossmediale project Verdiende aandacht gelanceerd.
Moet je nu wel/niet in apps gaan?
Ik ben er niet over uit of dit het is. Maar het is wel een leuke nieuwe poging in het verhalen vertellen van de toekomst: Sony's Wonderbook.
En ook de nieuwe Wii U zal een e-bookreader krijgen.
Digitaal consumeren
De reviews op Amazon zijn net zo nauwkeurig als die van recensenten.
Bijzondere ontwikkeling: consumenten hebben liever replica's (bewerkte PDF's) dan interactieve magazines op hun tablet.
Biecht maar op: gebruik jij je e-reader/tablet ook om boeken te lezen waar je je anders voor zou schamen?
Ja, maar boeken ruiken zo lekker! Nou, dan spray je toch wat Paper Passion op je e-reader?
Business
Voor alle (aspirant)auteurs: zó schrijf je verhalen. Aldus Pixar.
En als je dan een verhaal hebt, wordt het zo een boek (klik = groot).
Hachette komt met een Facebook-app om hoofdstukken te delen.
Innovatie van buiten het boekenvak.
Uitgevers: tablets zijn zo succesvol door de content, niet door de hardware.
Ook Stephen King zet piraterij bewust in als promotietool.
Amazons genadeklap.
Leestip, maar dan vooral om niet te geloven: piraterij voor boeken is niet zoals het voor muziek was.
Zo kun je ook de marketing voor je nieuwe boek doen.
De grootste leugen in de uitgeefwereld: digitaal is gratis en simpel.
En de grootste fout je die kunt maken in de digitale uitgeefwereld.
Volgende maand een Kindle met verlichting?
En komt Amazon ook nog met een smartphone?
Iets waar ook Plastic Logic mee bezig is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten