4 okt 2012

Het verhaal dat niemand vertelt

Dat het roerige tijden in de boekenwereld zijn, hoef ik niemand meer te vertellen. De crisis, digitalisering en toestroom van buitenlandse partijen, maken dat de wereld zoals we die kenden, nooit meer hetzelfde zal zijn. Zij die willen overleven, zullen van waarde moeten zijn. Toegevoegde waarde. Dat propageer ik zelf (hier en elders) als geen ander. En dus is het tijd voor boter bij de vis.

Want er is één verhaal dat nog niet eerder verteld is, en dat is het verhaal van de uitgeverij. Want wat doet een uitgeverij eigenlijk? Wat komt er allemaal bij kijken vanaf het moment dat een auteur met een idee komt tot aan het moment dat het boek in de winkel ligt? En hoe maak je daar een bestseller van? Met andere woorden: wat is de toegevoegde waarde van een uitgeverij in deze tijd?

Wij geloven dat iedereen die erin geïnteresseerd is, van lezer tot auteur en wie het verder ook maar zou willen lezen, mag weten wat we doen, hoe we dat doen en waarom we dat doen.

Dit is het verhaal van een van de grootste uitgeefhuizen van Nederland. Dit is het verhaal van een uitgeverij met een passie voor verhalen.



Bekijk deze publicatie op ISSUU (handig voor smartphones en tablets)

PS: zoals je ziet is het een lang verhaal. En dan is het zelfs nog een beknopte versie van wat het zou kunnen zijn. De afzender is iemand anders dan ondergetekende, omdat we dit als uitgeverij officieel uitdragen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten