Vanaf gisteren is InCT vernieuwd. InCT is een platform voor professionals in het boekenvak, en was tot nu toe bekend van hun website, congressen en magazine. Veranderende tijden vragen echter om nieuwe businessmodellen (als je wilt blijven bestaan tenminste), zo ook voor InCT. Ik weet dat David Huijzer, de man achter InCT, al jaren met het idee liep om het roer om te gooien, met een veel grotere focus op digitaal. Die stap heeft hij nu dan ook eindelijk gezet, nu de vernieuwde website live is gegaan.
Als je van denken in hokjes houdt, kun je InCT het beste vergelijken met dat andere bekende boekenvakblad Boekblad: ook die hebben een site met nieuws (al zit dat vergrendeld achter een betaalmuur, in tegenstelling tot bij InCT), evenementen (vooral vakgerelateerde cursussen, waar InCT congressen organiseert) en een magazine.
Maar ook met LinkedIn: de netwerksite voor professionals (uit welk vakgebied dan ook). Want InCT zet vanaf nu groots in op netwerken met anderen uit het vak (je kunt een profiel aanmaken en daarin al je ervaring en expertises opgeven) en het delen van kennis door middel van hun eigen kennisbank. Ik ben dan ook benieuwd hoe zich dit gaat verhouden tot de reeds vele discussiegroepen die het boekenvak op LinkedIn onderhoudt.
Uiteraard heb ik mijn profiel gelijk aangemaakt en ingevuld, dat doe ik altijd bij nieuwe initiatieven (het is goed om te kijken of iets van waarde voor jou of je business zou kunnen zijn), al is het alleen maar omdat ik de initiatieven van David een warm hart toedraag en hem alle succes wens met de exploitatie van zijn vernieuwde platform.
En voor wie nieuwsgierig is: je kunt gratis een account aanmaken en tot het einde van het jaar kosteloos profiteren van alle mogelijkheden die vanaf 2013 enkel met een abonnement te gebruiken zijn. Dat is toch wel een blik waard, lijkt me.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten