Of het op tijd, te laat, of ergens daar tussenin, is, valt nu nog niet te zeggen (time will tell). Maar het is in ieder geval die oh-zo-nodige stap die je eerst moet zetten, om vervolgens door te kunnen pakken.
En Crius had wat dat betreft een mooi programma opgesteld. Ik opende met mijn verhaal, en later kwamen er enkele praktijkvoorbeelden, waarbij ik vooral die van Geneviève Waldmann er nog even uit wil pikken. Ze vertelde over Elly's Choice, waar VBK mede initiatiefnemer van is. En niet alleen had ze goed gekeken naar onze infographics, maar bevatte haar verhaal ook de bevestiging (of het antwoord) van de oproepen die ik aan het einde van mijn verhaal richting uitgevers en retailers deed: probeer, experimenteer, schaaf bij, en probeer het nog eens. Alsof we vooraf een één-tweetje hadden afgesproken (wat niet zo was).
De middag werd afgesloten door Jo Cauldron, die ik omschreef als de Vlaamse Erwin Blom (en niet alleen omdat ie dit liet zien!). Een man met jarenlange ervaring op het gebied van digitaal. En waar hij zich eerst voornamelijk bezighield met de optimale inzet van digitaal, focust hij zich nu op het helpen van bedrijven om de transitie te maken naar een onderneming die toekomstbestendig is. Ondanks zijn (tot nu toe) minimale kennis van het boekenvak, maakte hij de ene na de andere rake opmerking. Hij heeft mijn brein in ieder geval goed aan het werk gezet. En ik hoop die van velen met mij!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten